۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۹۲۳۵۵
آیت الله علم الهدی:

دشمن برجامعه رفاه طلب و ساکن مسلط می شود|انقلابی بودن و مقاومت اولویت مااست

دشمن برجامعه رفاه طلب و ساکن مسلط می شود|انقلابی بودن و مقاومت اولویت مااست
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر جامعه انقلابی، جامعه ساکن، آرام و رفاه طلب شود به پایگاه سلطه کفر تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، در خطبه اول به بحث شیطان شناسی در نهج البلاغه اشاره کرد.

وی با اشاره به خطبه 66 نهج البلاغه در خصوص شیطان شناسی، گفت: نکته قابل توجه در باب شیطان شناسی در نهج البلاغه نسبت به این بحث در قرآن این است که در عبارات نهج البلاغه به تبیین جریان و روش شیطان پرداخته می شود و می توان از آن تفسیر آیات قرآن که در گذشته بحث نشده است، استفاده کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: شیطان در مقام تمرد از فرمان خدا، وقتی از اوج عبودیت تنازل و سقوط کرد، در این سقوط به اقتضای ساختار وجودی خود می تواند شبیه به انسان شود.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: شیطان با همه تجهیزات، مکر و فریب که مشکلات زیادی را برای انسان ایجاد می کند اما در اغوای انسان با موانع فراوانی روبرو است چون خداوند وسائلی را برای نجات و مصونیت انسان ها در برابر مسیر شیطان قرار داده است.

وی با بیان این که  خداوند عقل، اندیشه، فکر و ایمان را در انسان برای مراقبت از شیطان قرار داده است، گفت: انسان ها از این وسایل استفاده نکرده و با شیطان سقوط کرده و از عرصه انسانیت دچار تنازل می شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه، تسلط شیطان بر انسان را به شکار روباه تشبیه فرموده است، ابراز کرد: شیطان مانند روباه دست خود را برای شکار دراز می کند اما پای خود را برای فرار آماده نگه می دارد همچنین در شکار به سراغ کسانی که در بندگی و عبودیت خدا بوده و به جریان شیطان آگاه هستند، نمی رود بلکه به سراغ جوان و نوجوان می آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که طعمه شیطان، جوان است، گفت: چون جوان در بوران شهوت است و تجربه دفاعی ضعیفی دارد همچنین موقعیت علمی، اقتصادی و سیاسی وی عامل شیطان می شود بنابراین به سراغ جوان می رود.

وی به مراقبت از جوان ها در برابر کید شیطان تأکید کرد و افزود: اگر جریان مراقبتی برای انسان و جوان باشد، شیطان فرار می کند و با توجه به این که شیطان به سراغ جوان می رود بنابراین نیاز به مراقبت بیرونی مانند پدر و مادر دارد همچنین جوان باید مراقبت درونی و با تکیه بر ایمان خود را از دام شیطان برهاند.

راهپیمایی 9 دی نمایش بصیرت و بیداری مردم است

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم با تقدیر مردم همیشه در صحنه انقلاب اسلامی برای شرکت در راهپیمایی 9 دی، گفت: مردم قهرمانان بصیرت هستند و این بصیرت به تعبیر رهبر معظم انقلاب باطل السحر همه فتنه ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که راهپیمایی 9 دی نمایش بصیرت و بیداری مردم است، تأکید کرد: راهپیمایی 9 دی برای انتقام، تخریب و یا مقابله با عوامل فتنه 88 نیست چرا که آن فتنه با تدبیر رهبر و حمایت مردم از بین رفت و برخورد با مجرمان به دستگاه های قضایی و شورای امنیت مربوط است.

وی افزود: این راهپیمایی برای فتنه و توطئه اکنون است که با نمایش بصیرت مردم، همه فتنه های دشمن باطل می شود.

راهبرد دشمن در توطئه نفوذ و استحاله است

آیت الله علم الهدی به خواری دشمن و استکبار جهانی در خاورمیانه اشاره و ابراز داشت: دشمن بعد از 17 سال با ذلت از خاورمیانه خارج شد و حتی برای سرکشی پایگاه نظامی خود در عراق شبانه آمد و رفت و مسؤولان عراق به او توجه نکردند.

امام جمعه مشهد با بیان این که راهبرد دشمن در توطئه نفوذ و استحاله است، گفت: منظور از خطر نفوذ منحصر به جایگاه مدیریتی نیست بلکه نفوذ در همه جا از جمله در جریان های ارزشی و نیروی های حزب الهی، جریان و تشکل دینی نیز ممکن است رخ دهد.

 وی افزود: دشمن نفوذ می کند تا ما را از اولویت ها منصرف و به جریان غیر اولویت دار متمایل کند از جمله این که ممکن است با نفوذ در جریان های ارزشی و دینی به اسم دفاع از معیشت مردم فتنه ایجاد کند و یا این که این نیروهای ارزشی را به دنبال جریان هایی غیر اولویت دار متمایل کند.

شکل گیری جامعه رفاه طلب و کشف حجاب استحاله دشمن است

آیت الله علم الهدی با بیان این که انقلابی بودن و مقابله با دشمن نخستین اولویت ما است، گفت: انقلاب نیازمند به جریان انقلابی و نیروی رزمنده مبارز با دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به راهبرد دشمن در استحاله اشاره و بیان داشت: استحاله دشمن این است که جامعه انقلابی به جامعه ساکن، آرام و رفاه طلب در آید و در این صورت این جامعه به پایگاه سلطه کفر و دشمن تبدیل می شود.

وی افزود: دشمن در استحاله تلاش دارد که جامعه دینی به جامعه غیر دینی تبدیل شود که در این صورت تعبد نسبت به نظام از بین می رود، همچنین به خاطر فاصله گرفتن مردم از دین سرکوب آن ها راحت است و سلطه دشمن را می پذیرد.

آیت الله علم الهدی به ترویج بی حجابی در فضای مجازی و جامعه اشاره و بیان داشت: اگر پرده حجاب کنار و بی حجابی در کشور رایج شود، نسل جوان به قشر عیاش و شهوت پرست تبدیل می شود و تسلط دشمن بر آن ها آسان می شود.

وی کشف حجاب را استحاله دشمن دانست و گفت: دشمن با نمایش عکس های بی حجابی در فضای مجازی که آن ها را مدارا با جوانان بیان می کنند همچنین احداث کانون فحشا در ترکیه با حضور زنان چادری و با حجاب به دنبال توطئه ای دیگر است که این فتنه را در کشور ما نیز دنبال می کند از این رو باید مراقب این فتنه های دشمن باشیم./864/پ201/ب1

ارسال نظرات